Groene-smoothie-makenGroene smoothie

Groene smoothies zitten vol voedingsstoffen die ons o.a. voorzien van vocht en vitamine. De basis voor de groene smoothies recepten wordt  gelegd door het mixen van bladgroente en door het gebruiken van fruit van een groene vrucht.

Voordelen groene smoothies

Onderzoek toont aan dat groenten en fruit vol zitten met allerlei voedingsstoffen die ons lichaam ondersteunen bij het dagelijks functioneren. Een belangrijke functie het reinigen van je lichaam en het stimuleren van je stofwisseling. Wanneer deze processen optimaal werken loop je veel minder kans op overgewicht en hoef je dus niet zo snel te beginnen met afvallen. Wil bijvoorbeeld je dag beginnen met een gezond ontbijt? Dan bieden diverse ontbijt smoothies uitkomst.

Het voordeel van een smoothie ten opzichte van het eten van groente en fruit is dat het andere enzymen en mineralen bevat. Wanneer je groente namelijk kookt of afstoomt is de kans groot dat er belangrijke voedingstoffen worden afgebroken gedurende het bereidingsproces.

Beperkingen van een groene smoothie

Deze smoothies zijn wel enorm gezond, toch kan het niet onze dagelijkse behoefte aan vitaminen en mineralen vervangen. Groene smoothies bevatten namelijk lagere gehaltes aan essentiële voedingsstoffen dan de groenten uit ons dagelijks voedingspatroon.

Vaak is het zo dat groentesappen lagere hoeveelheden vitamine B en C, foliumzuur en ijzer bevatten. Wanneer je dagelijks regelmatig groene smoothies drinkt draagt dit gemiddeld gezien 50% bij aan je dagelijkse behoefte aan vitamine en mineralen.

Groene smoothie recepten

Wil je thuis zelf een heerlijke en gezonde groene smoothie maken? Bekijk dan eens onze heerlijke groene smoothie recepten. Zo zijn smoothie met spinazie en de boerenkool smoothie echt een aanrader. Maar ook onze groene smoothie met appel is ontzettend lekker en gezond.

error: Content is protected !!