Skeeleren is gezond en helpt je met afvallen

by lijflijn september 16, 2016
skeeleren afvallen

skeeleren afvallenSkeeleren afvallen

Wist je dat je met skeeleren al snel zo’n 500 kcal per uur verbruikt! Gaaf he! Regelmatig koolhydraten eten vormt dan vaak ook geen probleem meer voor je gewicht wanneer je regelmatig skeelert.

Daarnaast zorgt skeeleren ervoor dat je fysieke gestel zich ontwikkeld. Regelmatig skeeleren zorgt voor een mooie lijn.

Wanneer je wilt gaan afvallen is skeeleren een prima bewegingsvorm. Net zoals bij alle andere vormen van cardiotraining zorgt skeeleren voor een verhoogde hartslag en een hoger energie verbruik.

Doordat ons lichaam meer energie nodig heeft, ga je minder vet opslaan en mooier nog, je lichaam gaat zelfs eerder opgeslagen vet verbranden. Wanneer je met enige regelmaat skeelert kom je dus minder snel aan en ga op den duur zelfs de nodige kilo’s vet verliezen.

Naast dat skeeleren zorgt voor de extra verbranding van calorieën, heeft skeeleren nog een groot voordeel. Het is namelijk zo dat wanneer je  regelmatig skeelert je been en bilspieren zich ontwikkelen.

Niet alleen worden je benen en billen strakker maar ook ontwikkel je daarbij gelijk je grootste spiergroep. Doordat je been- en bilspieren zich ontwikkelen(groeien, steviger worden) krijg je automatisch een hogere en snellere vetverbranding. Hoe groter je spiermassa hoe hoger je verbranding.

Skeeleren is niet alleen goed voor je lichaam maar ook voor je geest. Je bent actief in de gezonde buitenlucht en daarnaast geeft skeeleren je de mogelijkheid om eens lekker je hoofd leeg te maken. Je dagelijkse beslommeringen en stress zet je dan even van je af.

Ook maakt je lichaam tijdens je skeelertocht de nodige geluksstofjes aan zoals dopamine en endorfine. Dit zijn stoffen die zorgen voor het prettige en voldane gevoel dat je ervaart wanneer je thuis komt.

Veilig skeeleren

Skeeleren is zeker niet zonder risico en ook niet voor iedereen weggelegd. Het vergt net zoals bij schaatsen de nodige oefeningen voordat je de slag te pakken hebt. Begin dan ook altijd eerst te oefenen op een rustige plek waar geen of bijna geeft verkeer komt. Een afgelegen parkeerplaats of een leeg schoolplein lenen zich hier prima voor.

Ook is het belangrijk dat je zorgt voor de nodige bescherming. Een helm, pols- en -elleboog-en kniebeschermers zijn zeker geen overbodige luxe en zeker wanneer je de snelheid opvoert en wanneer je deelneemt in het drukke verkeer. Een ongelukje zit immers in een klein hoekje.

Social Shares

Related Articles

Leave a Comment

error: Content is protected !!