Fitness schema afvallen

by lijflijn mei 15, 2016
Fitness-schema-afvallen

Fitness-schema-afvallenFitness schema afvallen bij overgewicht

Het fitness schema afvallen bij overgewicht in het kort..

Dit fitness schema is speciaal voor mensen die vallen onder categorie: overgewicht. Dit wil zeggen een BMI score ligt tussen 25 en 30.

Gelijk aan de slag en het fitness schema downloaden? Klik dan op onderstaande link

fitness-schema-overgewicht

Hoe lang duurt het fitness schema om af te vallen bij overgewicht?
Het is een trainingsprogramma dat in totaal 10 weken duurt en waarbij je 3 dagen in de week beweegt. De verschillende oefeningen bestaan uit conditietrainingen en krachttrainingen. De conditietraining doen we met een hometrainer. De spiergroepen die we gaan trainen met de krachtoefeningen zijn de benen/billen, de rug, de borst en tot slot de buik.

Wat ga je bereiken?
Tijdens het fitness schema gaan we serieus aan de slag met fitness om uiteindelijk af te vallen. Onze uiteindelijke doelen zijn; verbeteren basisconditie, spierontwikkeling en natuurlijk afvallen.

Aan de slag met ons fitness schema

Om er zeker van te zijn dat dit een juist fitness schema voor jou is, vragen we je eerst een BMI meter in te vullen. De meter maakt automatisch jouw persoonlijke berekening. Komt er een score uit die ligt tussen de 25 en 30, dan is dit fitness schema voor jou geschikt.

Wij willen je er op wijzen dat je met een BMI score tussen 25 en 30 valt onder de categorie van overgewicht. Voor jou is het dan ook sterk aan te raden om serieus te gaan afvallen. Hierdoor verklein je de kans op levensbedreigende ziekten. Het volgen van dit schema is al een eerste goede stap. Daarnaast kan extra hulp/begeleiding van professionals op het gebied van afvallen nooit geen kwaad.

Hoe werkt dit fitness schema bij overgewicht?

Dit schema is er op gericht je te helpen met afvallen door middel van bewegen. Bewegen is noodzakelijk om vet te verbranden, maar daarnaast is gezonde voeding en een gezonde levensstijl net zo belangrijk om op de lange termijn op het juiste gewicht te blijven.

Wat kun je verwachten?

Dit afvalschema van bewegen duurt 10 weken en is er op gericht om calorieën te verbranden, je conditie te verbeteren (hierdoor wordt sporten makkelijker in de toekomst) en tot slot is spierontwikkeling belangrijk.

Door goed ontwikkelde spieren creëer je verbranding in rust. Het uiteindelijke doel van dit schema is natuurlijk wel kilo’s verliezen.

Dit 10 weken durende afvalschema voor mensen met overgewicht heeft 10 verschillende schema’s die je kunt uitprinten en mee nemen naar de sportschool, voor elke week 1 schema met oefeningen dus.

De oefeningen bestaan uit cardio- en krachtoefeningen. We beginnen elke dag met een warming up(cardio) vervolgens doen we verschillende krachtoefeningen om af te sluiten met cardio training.

De krachtoefeningen zijn zo opgesteld dat je elke trainingsdag, een vast volgorde in de training van je spiergroepen krijgt. We beginnen bij de grootste en eindigen bij de wat kleinere spiergroep. De spiergroepen die we gaan trainen zijn je benen/billen, je rug, je borst en tot slot je buik.

Om effectiever af te vallen is het erg belangrijk om je cardio oefeningen te doen met je ideale hartslag voor vetverbranding. Wanneer je sport op deze hartslagfrequentie, verbrandt je lichaam procentueel het meeste vet.

Je ideale hartslagfrequentie kun je hier eenvoudig berekenen. Mocht je er niet uitkomen mail ons dan even, dan maken wij voor jou de berekening. Wanneer je weet wat jouw optimale hartslag voor vetverbranding is, probeer dan deze frequentie tijdens het bewegen aan te houden.

Enthousiast geworden over dit fitness schema? Download het dat via onderstaande link

fitness-schema-overgewicht

 

Social Shares

Related Articles

Leave a Comment

error: Content is protected !!