Fitness-oefeningenFitness oefeningen

Met fitness oefeningen train je jouw lichaam soepeler, slanker en sterker te worden. Daarnaast wordt je lichaam weerbaarder en verbetert je conditie. Dit gebeurt met name tijdens cardio fitness.

Om deze voordelen te kunnen behalen is het echter wel belangrijk dat je de fitness oefeningen op de juiste wijze en met de correcte intensiviteit uitvoert.

Het mooie van fitness is dat je specifieke onderdelen van je lichaam kunt trainen. Zo zijn er verschillende fitness oefeningen voor je rug, billen, biceps, benen, buik en schouders.

Daarnaast zijn er fitness oefeningen die je helpen met afvallen, oefeningen die handig zijn voor thuis zijn en oefeningen die erg goed zijn voor vrouwen. Denk maar eens aan oefeningen voor de heupen, billen, bovenbenen en het bekkengebied. Uiteraard zijn er ook weer oefeningen die populair zijn bij mannen. Denk maar eens aan de buik, biceps, triceps en de borstspieren.

Wat zijn de belangrijkste redenen waarom fitnessen mensen?

Mensen fitnessen tegenwoordig niet alleen meer om hun lichaam gezond te houden of te maken. Er zijn tal van andere redenen waarom er wordt gefitnest .

Hieronder een lijstje met veel gehoorde fitnessmotieven:

  • Cosmetische voordelen:
    Hierbij wordt een ‘mooi’ afgetraind lichaam nagestreefd;
  • Hoofd leegmaken:
    De gedachten worden verzet tijdens het fitnessen;
  • Voor de gezelligheid:
    Gezamenlijk fitnessen en daarbij nieuwe mensen ontmoeten;
  • Trainen voor een specifiek ander sportdoel:
    Bijvoorbeeld de conditie op peil houden gedurende de winter;
  • Plezier:
    fitnessen ter ontspanning of passie.
error: Content is protected !!