[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Lying leg raise

schuine buikspieroefeningen, leg raises, buikspieroefeningen, cycling cross crunches, crunches. Wil jij dat jouw buikspieren zich meer gaan aftekenen en dus beter zichtbaar worden? En train je regelmatig? Kies dan voor buikspieroefeningen die je buikspieren nog meer prikkelen.

Die platte buik met zichtbare buikspieren krijg je niet alleen door de juiste voeding en door een laag vetpercentage. Je buikspieren trainen en uiteraard op de juiste manier is essentieel.

Wat train je met Reverse Crunches?

De Reverse Crunch is een buikspieroefening die zich met name op je wat diepere gelegen onderste buikspieren richt. Door speciale oefeningen te doen waarmee je jouw onderbuikspieren traint zullen deze zich eerder gaan aftekenen.  Je gaat gericht trainen en dat ga je ook zien.

[/vc_column_text][vc_separator][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

Een reverse crunch oefening..

De uitleg voor de reverse Crunch vind je hieronder. Volg de stappen en haal zo het maximale rendement uit je training.

  1. Ga op de grond of op een matje liggen en strek je rug.
  2. Trek je beide benen maar laat je knieën iets los.
  3. Zorg ervoor dat je benen haaks op je heupen komen te staan.
  4. Leg je armen en handen gestrekt aan de zijkanten neer met je handpalmen op de grond.
  5. Span je buikspieren en til hiermee je heupen een paar centimeter van de grond.
  6. Terwijl je kracht zet beweeg je je heupen langzaam naar rechts en neem je automatisch je benen mee.
  7. Zoek het punt op hoever je je benen nog enigszins comfortabel naar rechts kunt krijgen en houd je benen op dit punt ongeveer twee seconden vast.
  8.  Beweeg langzaam weer terug naar de startpositie.
  9. Vanaf te start positie herhaal je de oefening alleen nu ga je naar links i.p.v. rechts. Nu train je ook de andere schuine buikspieren.

Tip: Wanneer deze buikspieroefening ongemakkelijk aanvoelt, bijvoorbeeld door lichte last in je onderrug, dan is het oké om je benen iets in te trekken en om verder te gaan met in getrokken knieën.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”909″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

Zet de volgende stap.. Wil jij meer oefeningen die je onderbuikspieren prikkelen? Bekijk dan de instructies voor Kick down Crunches en neem de oefening op in je buikspieren sessies. Wil je meer weten over de juiste techniek en trainingsmethodiek? Lees dan meer over onze buikspieroefeningen youtube kanaal.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

Andere interessante buikoefeningen

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]