schuine-buikspieren-trainenSchuine buikspieroefeningen

Schuine buikspieren in het latijn, de Musculus obliquus bevinden zich aan de flanken van je buik en bestaat aan beide kanten uit een binnenste gedeelte en een buitenste gedeelte.

Deze spieren zijn verantwoordelijk voor de rotatie en het buigen van de wervelkolom.

Buikspieren trainen..

Veel mensen vergeten deze buikspieren te trainen en dit is jammer. Zeker wanneer je een mooi en getailleerd wasbordje aan het trainen bent is het aan te raden om regelmatig buikspieroefeningen te doen die deze spieren extra aanpakken. Goed ontwikkelde schuine buikspieren zorgen namelijk voor die mooie lijnen.

Schuine buikspieroefeningen en zwangerschap

Zit je net na je bevalling of tijdens je zwangerschap en wil je een strakkere buik? Doe dan alleen schuine buikspieroefeningen en het liefst onder begeleiding van een fitnessinstructeur. Let hoe dan ook altijd op met schuine buikspieroefeningen tijdens de zwangerschap. Kies alleen geschikte oefeningen, zorg voor de juiste techniek en train met de juiste intensiviteit.

Beginnen met schuine buikspieren trainen

Een mooie getailleerde buik trainen doe je makkelijker met behulp van een schema met buikspieroefeningen. Zo’n schema bestaat bij voorkeur uit een mix van oefeningen die ieder gefocust is op een specifiek onderdeel van je buikspiergroep.

Om je wat ideeën op te kunnen laten doen vind je hieronder een aantal oefeningen die special voor je schuine buikspieren.

Wij wensen je veel train plezier.  

cross-crunchCross crunches

De eerste oefening zijn Cross crunches. Deze oefening is een variant op de Basic crunch. Wat je anders doet is met je lichaam in te draaien gedurende de oefening.

Lying leg raise

lying-leg-raisesLying leg raises is een mooie oefening om je schuine buikspieren eens goed onder handen te nemen.  Ga daarom snel aan de slag en maak een goede start door eerste onze instructiepagina voor de Lying Leg Raise te bekijken.

kick-down-crunchKick down Crunches

De Kick down Crunch is een wat zwaardere buikspieroefening om je onderbuik spieren te trainen. Daarnaast is deze oefening erg goed voor je core stabiliteit.

Wanneer je deze oefening dan ook opneemt in je buikspieroefeningen schema zal je merken dat je lichaamshouding veranderd.

Je gaat wat rechter / zelfverzekerder bewegen. Reden genoeg om te beginnen met deze Crunch.

Oblique Crunch  en de Oblique Twistreverse-crunches

Deze twee varianten zijn prima buikspieroefeningen waarmee je die vervelende love handles wegwerkt.

Wil jij aan de slag? Bekijk snel de instructies van de Oblique Twist en de instructies die horen bij de Oblique Crunch.

gymbal-oefeningenBuikspieroefeningen met een balansbal

Buikspieroefeningen met een balansbal zijn ideaal voor beginners, mensen met lichte rugklachten en mensen die core stability oefeningen zoeken.

Naast je onderste buikspieren train je o.a. je spieren rondom je bekken. De spieren in dit gebied versterken zich en zo kunnen bekken gerelateerde klachten worden voorkomen of worden gereduceerd.

error: Content is protected !!