bovenbuikspieren-trainenBovenste buikspieren trainen

Je bovenste buikspieren trainen is essentieel onderdeel bij een platte buik workout.

Zoals je misschien weet, bestaat je buikspier uit een groep van spieren die samen komen en deze vormen gezamenlijk je buikspieren.

De ene buikspier ligt iets dieper in je buik dan de andere en is qua omvang groter, langer of dunner.  Daarnaast hebben ze uiteraard een andere functie in je bewegingsstelsel.

Voor een optimale resultaat van je workout doe je er verstandig aan om variatie in je buikspieroefeningen aan te brengen.  Een buikspieroefeningen schema met oefeningen die elk onderdeel van je buikspier isoleert zorgt voor een optimale prikkel tijdens het trainen.

Buikspieroefeningen voor je strakke buik workout

Een aantal goede oefeningen waarmee je de bovenste buikspieren kunt trainen vind je hieronder. Ze geschikt voor vrouwen en mannen. Daarnaast ziet u hieronder een aantal oefeningen voor gevorderde en beginners

Uiteraard zijn de oefeningen voorzien van  bijpassende aanwijzingen en instructies. Dit maakt dat je veilig traint en dat je sneller resultaat boekt.

Wij wensen je veel train plezier.  

crunches-oefeningenDe klassieke crunch

De klassieke Crunch isoleert tijdens het trainen je bovenste buikspier en geeft een enorme trainingsprikkel af. Daarnaast is de klassieke Crunch een prima oefening als warming up van je buikspieren training.

Voor meer crunch oefeningen en uitleg kijk dan op ons crunches overzicht.

buikspieroefeningen-plankDe plank oefening

De plank oefening is goed voor je buikspieren en je rug. Daarnaast is er met de plank snel resultaten te behalen met het vergroten van de core stability.

De plank oefening opnemen in je buikspieroefening schema is zeker voor beginners bijna een must. Hoe doe oefening in zijn werk gaat zie op onze plank oefening pagina

Basic crunches

basic-crunchesBasic crunches zijn oefeningen die je trainingsdoel specifiek laten trainen. Net als andere crunches als de V up of Leg raises, isoleert de basic crunch een specifiek gedeelte van je buik.

Wanneer jij buikspieren trainen als jouw trainingsdoel hebt, doe je er goed aan om de basic crunch of andere crunches op te nemen in je buikspieroefeningen schema.

kick-down-crunchKick down Crunches

De Kick down Crunch is een wat zwaardere buikspieroefening om je onderbuik spieren te trainen. Daarnaast is deze oefening erg goed voor je core stabiliteit.

Wanneer je deze oefening dan ook opneemt in je buikspieroefeningen schema zal je merken dat je lichaamshouding veranderd.

Je gaat wat rechter / zelfverzekerder bewegen. Reden genoeg om te beginnen met deze Crunch.

Reverse Crunch reverse-crunches

Een hele populaire oefening om je onderste buikspieren goed te prikkelen is de Reverse Crunch. Deze oefening isoleert je onderste buikspieren waardoor er zo wordt er meer beroep op je spieren gedaan.

De juiste houding en techniek is altijd belangrijk alleen bij deze buikspieroefening vergt dit net even wat meer aandacht.

Een verkeerde uitvoering kan snel tot vervelende gevolgen leiden.  risico op blessures.

Bekijk daarom onze uitleg van de Reverse Crunch oefening.

Wil jij een complete workout die zorgt voor een strakke buik?

Train dan ook andere delen van je buikspieren. Zo zorg je ervoor dat je buikspieren zich sneller gaan aftekenen en dat ze zichtbaar worden. Met name je onderste buikspieren trainen geeft snel resultaat. Deze spieren liggen wat dieper en hebben dus een andere aanpak nodig.

Er zijn oefeningen voldoende en het mooie je is de buikspieren trainen eenvoudig thuis te doen is.  Daarnaast zijn er voldoende buikspieroefeningen schema’s die jou helpen aan die strakke buik.

error: Content is protected !!