Afvallen zonder dieet en sporten

by admin mei 04, 2015
Afvallen-zonder-dieet-en-sporten

Afvallen-zonder-dieet-en-sportenAfvallen zonder dieet en sporten

Als je wilt afvallen is niet alleen je eetpatroon van belang, je drinkpatroon is zeker zo belangrijk.

Probeer ten eerste dagelijiks vodoende te drinken, 1, 5 – 2,0 liter is de maat. Sport en zweet je veel, neem dan iets meer. Voldoende drinken beneemt je de eetlust en voorkomt dorst.

Wat moet je niet drinken?

Energierijke dranken als vruchtensappen, frisdranken met suiker, thee en koffie met suiker, cappuccino.

Wat moet je weinig drinken?

Melkproducten, neem maximaal een halve liter per dag, neem de magere zoals karnemelk, magere melk, magere yoghurt en afgeleide varianten.

Wat kan je wel drinken?

Neem water, thee zonder suiker, koffie zonder suiker. Wissel theesmaken veel af, dan verveelt het minder snel!
Zo nu en dan eens voor de afwisseling een lightfrisdrank, bubbelwater of bouillon zou kunnen (geen light sappen, geen soepen)

Valkuilen

Als je veel energierijke dranken neemt neem je onder dat je het in de gaten hebt al snel 10-50 % van je energiedbehoefte ( je kan dit heel makkelijk vervangen)

Let op de grootte van je glas of kom, bijvoorbeeld bij het drinken van melk, je neemt al snel veel doordat glas of kom groot zijn, let maar eens goed op de hoeveelheid glazen je uit een literpak haalt! Ijs behoort ook tot de vloeibare dranken, als je wilt afvallen geen goede keuze

Fabeltje

Veel mensen denken dat koffie drinken ongezond is tijdens het afslanken, dit is een fabel, koffie past prima in een dieet, alleen pas op met wat wordt toegevoegd, suiker, melk en room maken de koffie energierijker en dus ongeschikt bij het afvallen.

Heb jij ervaring met afvallen zonder dieet en zonder sporten en wil je dit delen? Laat het ons weten. Tips en leuke ideeën zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Tags:
Social Shares

Related Articles

Leave a Comment

error: Content is protected !!