Afvallen tips voor ouderen

by lijflijn december 30, 2015
afvallen-tips-voor-ouderen

afvallen-en-ouder-wordenAfvallen en ouder worden

Naarmate we ouder worden, worden we vaak zwaarder, of het is moeilijker om het gewicht op peil te houden. Hoe kan dit nou?

Naarmate we ouder worden wordt onze energiebehoefte lager, vaak zijn onze voedingsgewoonten gelijk gebleven of iets lager geworden, maar vaak onvoldoende verminderd om een gelijk gewicht te houden.

Daarnaast worden we naarmate we ouder worden minder actief. Denk maar eens aan wat je 10 jaar geleden deed en wat je nu doet? Is er een verschil?

Als je ouder wordt neemt je spiermassa af, iets wat van groot belang is bij verbranding van energie.

Er zijn een aantal aandachtspunten voor ouderen

  1. Ouderen hebben minder energie nodig maar evenveel vitaminen en mineralen als jongeren.
  2. het gebruik van brood, aardappelen, fruit, groenten en melkproducten blijft belangrijk
    inname van voldoende vezels.
  3. Extra aandacht voor de vochtinname: door een verminderd dorstgevoel dreigt een te lage vochtinname.
  4. Om het beendergestel en het spiergestel te versterken is het aangeraden om dagelijks 30 minuten te bewegen.

Tips: Wanneer je gezond wilt afvallen, kies dan niet voor een crash dieet, kies een dieet wat erop gericht is om je spieren te behouden! D

En niet vergeten, zorg ervoor dat je voldoende blijft bewegen.

Enthousiast geraakt? Kijk dan hier voor nog meer tips om af te vallen.

Tot slot heb je ervaringen en je wilt deze delen, dan nodigen wij je uit een reactie achter te laten

Social Shares

Leave a Comment

error: Content is protected !!