Eiwitrijk voedsel

eiwitrijk-voedsel-etenEiwitrijk voedsel eten

Eiwitten zijn een belangrijke bron voor de opbouw van onze spieren. Bij veel diëten ga je minder en minder eten, met als gevolg, verlies van spiermassa, en voel je je dus slap en futloos.

Waarom eiwitrijk voedsel gezond is..

Zeker bij afvallen is het belangrijk om veel eiwitten te eten. Deze zorgen namelijk voor de nodige brandstof voor je lichaam en voor het behoud van je spieren. Daarnaast is het voor mensen die fitnessen belangrijk om naar hun eiwit inname te kijken. Je lichaam heeft namelijk bouwstoffen nodig om te kunnen herstellen na de fysieke inspanning.

Kiezen voor een eiwitrijk dieet

Dit type dieet zorgt voor logischerwijs voor voldoende eiwit en beperkt je vet en koolhydraat inname. Het resultaat is een verzadigd gevoel en een hogere verbranding van jouw lichaamsvet. Ook het voedingscentrum adviseert mensen die gezond willen eten om voldoende eiwitrijk voedsel te eten. Bekende voorbeelden van eiwitrijke diëten zijn het ziekenhuisdieet en het Dr. Frank dieet.

Eiwitten zitten vooral in vlees, vis, kaas, melk(producten). Veel Nederlanders vinden eiwitbevattende producten lekker, daarom kunnen ze dit dieet vaak goed volhouden, pas wel op met de verzadigde vetten.

Eiwitrijk dieet i.c.m. koolhydraatarm dieet

Een eiwitrijk dieet kan een goede combinatie zijn met een koolhydraatarm dieet,
Je volgt dan dus eigenlijk beide! Waar het om draait is wel dat je minder calorieën binnenkrijgt dan je verbruikt, je kan dus niet maar eten en eten wat je wilt. Er moet een balans zijn!

Veel producten uit de industrie zijn tegenwoordig eiwitrijk, uit onderzoek is gebleken dat het effect van een eiwitrijk dieet in vergelijking tot andere diëten langer bestaat.

Geef een reactie