Bewegen

bewegingsnorm

Een gezond beweegpatroon past net zo als gezond eten dat doet prima bij een gezonde levensstijl. Het maakt niet uit of je jong of oud bent, man of vrouw.

Wanneer je zoekt naar een beweegpatroon dat past bij jouw leeftijd, geslacht, fysieke gesteldheid, ervaring en interesse dan is het veel makkelijker om een beweegpatroon te ontwikkelen dat makkelijk vol te houden is en die past bij jou dagelijkse leven.

Wil jij actiever en gezonder gaan leven? Bekijk ons beweegoverzicht en doe ideeën op.

Nederlandse Norm Gezond bewegen

Is in 1998 door toonaangevende instanties vastgesteld nadat zij intensief onderzoek en diepgaande studies hebben uitgevoerd. De uiteindelijke bewegingsnorm heeft de naam NNGB meegekregen.  De belangrijkste schakels in de totstandkoming van deze norm bewegen zijn de universiteiten RUGVU, UM &; UU en het NOC*NSF, RIVM en TNO.

Wat de Nederlandse Norm Gezond bewegen inhoudt zie je hier.

Meer bewegen voor ouderen..

Nederlandse-Norm-Gezond-BewegenZeker wanneer je wat ouder wordt is het belangrijk om met regelmaat actief te blijven. Er zijn dan ook voldoende activiteiten en oefeningen die je tot op hoogte leeftijd kunt blijven beoefenen. Er zijn alleen wel een aantal zaken waarmee je rekening moet houden.

Op onze pagina meer bewegen voor ouderen lees je meer over de voordelen en de zaken waarop je moet letten op gezond en verantwoord te kunnen blijven bewegen.

error: Content is protected !!