Afvallen met cardio door vet te verbranden

Cardio-trainingAfvallen cardio

Ga 4x per week, minimaal 40 minuten (matig) intensief bewegen en begin met afvallen

Wil je vet verbranden om af te vallen? Dan zul je tijdens de periode dat je wilt gaan afvallen 4 keer in de week, minimaal 30 minuten matig intensief tot intensief moeten bewegen.

Cardiotraining is een uitstekende methode waarbij je met matig tot intensief bewegen lichaamsvet kunt verbranden.Wanneer je het beste resultaat uit je cardiooefeningen wilt halen, kun je het best er voor zorgen dat je lichaam gaat zweten en dat je een verhoogde ademhaling krijgt.

Om te voorkomen dat je niet buiten adem raakt is het aan te raden om de oefeningen maar voor een korte periode te doen. Ook is het verstandig om te trainen met een hartslag tussen de 60 en 70% van je maximale hartslag. Uit onderzoek komt namelijk naar voren dat je lichaam tijdens deze hartslagfrequentie van 60 tot 70%, het meeste vet verbrandt.

Tevreden met je huidige gewicht?

Wil je er voor zorgen dat je lichaam geen extra vet meer opslaat? Kortom je bent tevreden met je lichaamsgewicht en je wilt de huidige situatie behouden. Dan is het zeer aan te raden om ongeveer 3 keer in de week 25 minuten matig tot intensief te bewegen.

Zoals je hierboven kunt lezen zijn er verschillende manieren om aan cardiotraining te doen. Zo kun je fietsen, hardlopen, skaten, roeien of zwemmen.

 Tip: Wil je afvallen na het gebruik van medicijnen door extra cardiotraining? Doe dan eerst navraag bij uw huisarts of doe gronding onderzoek voordat u enthausiast begint met sporten.

Geef een reactie