Trampoline springen en afvallen werkt o.a. goed voor je bui

by lijflijn juli 29, 2016
Trampoline springen en afvallen

trampoline-springenTrampoline springen en afvallen:

Trampoline springen en afvallen is eenvoudig en weer eens wat anders.

Het principe is vrij eenvoudig, 20 minuten per dag is al voldoende om behoorlijke gezondheidswinsten te behalen.

Wil je helemaal gezond bezig zijn, dan is 30 minuten aan te raden. Maar hier verderop meer over.

Terwijl je op een minitrampoline springt wordt je lichaam strakker en krijgt het een mooie vormen. Zo wordt o.a. afvallen rond je buik eenvoudiger. Daarnaast verbrand je meer lichaamsvet met trampoline springen dan met vele andere oefeningen en trainingsmethoden. Trampoline springen is namelijk een gecombineerde work-out van spier- en duurtraining.

Zo verbrand je calorieen door het springen op de minitrampoline en wordt je rustverbranding hoger doordat je de spiergroei stimuleert. In de regel is het namelijk hoe hoger je spiermassa des te sneller en makkelijker je vet verbrandt en makkelijker afvallen wordt.

Trampoline springen en calorieën:

Onderzoek van het Amerikaanse ministerie van gezondheid toont aan dat wie iedere week 2500 tot 3000 calorieen verbrand met behulp van cardiotraining of duursport, zijn of haar leven aantoonbaar verlengd. Daarnaast is diegene in de meeste gevallen alle welvaart- en beschavingsziekten te snel af.

Ook de Nederlandse norm voor gezond bewegen is te vergelijken met die van het Amerikaanse ministerie van gezondheid. Deze ligt namelijk op dagelijks 30 minuten matig tot intensief bewegen.

 

Social Shares

Related Articles

error: Content is protected !!