Hoe afvallen

by lijflijn juni 30, 2016
hoe afvallen

hoe afvallenHoe afvallen?

Afvallen is moeilijk, voor iedereen.
De beste afslankmethode bestaat niet. Kies een methode die goed bij je past.

Misschien heb je al eerder een dieet gevolgd? Is het toen niet gelukt? Hoe pak je het dit keer aan?

Voor de een is afvallen een must, vanwege gezondheidsrisico’s, voor de ander is afvallen gericht op het streven naar een schoonheidsideaal, dus om er mooier uit te zien! Wanneer je af wilt vallen moet je meer energie (kcal) verbranden dan dat je binnen krijgt.

Manieren om zelf af te vallen zijn:

  • Diëten / gezond eten;
  • Sporten/ bewegen;
  • Combinatie van bovengenoemde.

Redenen dat afvallen vaak niet lukt:

  • Je weet niet altijd of voedingsmiddelen goed zijn;
  • Inzetten van de verkeerde manieren (crash diëten)
  • Ontbreken van steun;
  • Ontbreken van professionele hulp;
  • Terugvallen in oude gewoontes, eventueel door een gebeurtenis;
  • Gebrek aan motivatie

Er zijn altijd wel situaties waardoor het moeilijk is om het afvallen vol te houden. Je kunt ervoor kiezen om van de ene op de andere dag drastisch je voedingspatroon te veranderen en in een keer af te rekenen met uw oude gewoontes.

Maar misschien neem je liever een aantal stappen. Maak dan een plan aan de hand van onderstaande vragen.

  • Wanneer verander ik?
  • Afvallen is een tijdelijke oplossing. Daarna wordt het ook moeilijk, want hoe blijf ik op gewicht?
  • Een andere optie is om voor je zelf een helder doel te stellen. Veel mensen kiezen er bijvoorbeeld voor om 5 kilo af te vallen.
  • Veel mensen kiezer er ook voor om specifiek te gaan afvallen. Dit kan je bijvoorbeeld door je te focussen op het afvallen rond je buik, heupen en of billen.

Een structurele verandering is noodzakelijk om blijvend gewicht kwijt te raken. Prik daarom een datum waarop je wilt starten met afvallen. Neem een dag die je goed uitkomt. Vertel dit aan je partner, collega’s en vrienden. Schrijf de startdag eventueel in je agenda.

Je weet wanneer je graag eet, te veel eet of bezwijkt voor lekkere, vette, zoete, happen.

Bepaal voor je zelf:

  1. Wat zijn de moeilijkste momenten?
  2. Wat zijn de belangrijkste 3 momenten?
  3. Welke momenten laat ik als eerste vallen?
  4. Wat wordt voorlopig mijn laatste ‘slechte’ moment?

Wees er van dat bewust dat moeilijke momenten komen. Altijd.

Afvallen is een prestatie. Beloon jezelf als het gelukt is. (niet met eten!)
Maar weeg nooit meer dan 1 maal per week, meer is echt overbodig!
Vrouwen kunnen tijdens de net voor en tijdens de menstruatie iets zwaarder zijn dan normaal, je kunt dan dus iets minder zijn afgevallen, laat je daardoor niet uit het veld slaan!

Heeft ervaring met afvallen en wilt u deze delen? Dan kunt u een reactie achterlaten aan de onderzijde van deze pagina.

Social Shares

Related Articles

Leave a Comment

error: Content is protected !!