5 kilo afvallen5-kilo-afvallen

5 kilo afvallen is een mooi streven. Misschien wil je dit gewicht verliezen na je zwangerschap of  wil je juist afvallen en daarna zwanger worden. Of misschien wil je snel afvallen voor de zomer. Hoe dan ook er zijn tal van redenen.

Met een mooi plan, als het 5 kilo afvallen dieet schema dat ongeveer een maand duurt is het makkelijk om af te vallen en je doel te halen.

Wat je ook doet kies altijd een plan dat bij je past en probeer ook je dagelijkse gewoontes aan te passen zodat het er niet gelijk weer aan zit. Afvallen zonder te sporten is bijvoorbeeld wel haalbaar maar leidt op de langere termijn meestal niet tot blijvende resultaten.

Kies een dieet dat bij je past, gezond eten, maaltijdvervangers, proteïnerijk, koolhydraatarm dieet.

Het allerbelangrijkste is, maak een plan, en houd je eraan!

Maak tijd vrij om te bewegen, ga met vrienden wandelen in het park, pak je fiets naar het werk, neem een lunchwandeling, bedenk iets om je energieverbruik te verhogen en je energie inname te verlagen.

5 kilo afvallen door energie-inname te verlagen

Je energie-inname kan je al verlagen door 500 kcal per dag minder te nemen.
Zo kan je:

  1. Een glas cola of appelsap te vervangen door water of thee: -65 kcal.
  2. Bijv. de koek bij de koffie (stroopwafel) niet te nemen: -155 kcal.
  3. ’s avonds 2 blokjes kaas vervangen door een stukje fruit: -85 kcal.
  4. Een wijntje vervangen door drank zonder kcal (vb mineraalwater met een smaakje): -225 kcal.
  5. De energieverbruik verhogen.

Uw energieverbruik kunt je al verhogen door 500 kcal per dag meer te verbranden door:

  1. ’s avonds een uurtje te fietsen of stevig doorwandelen.
  2. Wanneer je een half uur fietsen van je werk woont, fietsend naar werk in plaats van met de auto.
  3. Een uur matig intensief bewegen al is dat voor de beginnende springer niet altijd haalbaar. Meestal moet je dat opbouwen, pas hoe dan ook op voor je gewrichten!
error: Content is protected !!